Kimen Til Vekst yter støtte til bedrifter i Hallingdal og Valdres
 

Kimen Til Vekst vil gjennom ulike ordninger styrke næringslivet i Hallingdal og Valdres. Dette vil gjelde for bedrifter fra Hallingdal og Valdres som er registrert i Brønnøysundregisteret og har et et positivt årsresultat siste regnskapsår.

Tiltakene varierer noe fra år til år. De er finansiert av Sparebankstiftelsen Hallingdal, Sparebankstiftelsen Øystre Slidre og SpareBank 1 Hallingdal Valdres.

Kompetansehevingsprogrammet består av 6 moduler med søkelys på bedriftens situasjon og behov.

For å sikre resultater lager vi i fellesskap en aktivitet og markedsføringsplan som inkluderer nye salg- og markedsføringsrutiner.

Nyli-teamet støtter bedriften i 3 måneder etter gjennomgang av kursmodulene, for å sikre konkrete tiltak som skal gi økt verdi.

--------------------------------------------------------

• Sliter bedriften med å nå ut til kunder / målgrupper med dine produkter og tjenester?

• Har bedriften ikke tid til markedsføringsaktiviteter og er usikker på hvordan bedriften skal markedsføre seg mot ulike kundegrupper?

• Ønsker bedriften å lære å kombinere tradisjonelt salg med utnyttelse av digitale flater?

En ny måte å markedsføre seg på

Det er nye tider og i dette programmet lærer bedriften en ny måte å definere hvem som er kunden og sette opp en markedsføringsstrategi. Dette gjelder uansett om bedriften har en webside, digitale kanaler eller andre måter å kommunisere med eksisterende og mulige kunder på. 

 

En ny måte å tenke salg og markedsføring på vil gi deg økt trafikk og salg til kunder uten å bruke mye mer av din tid. 

Kreative og enkle tiltak for å forbedre salget

Bedriften lærer å selge ved å kombinere tradisjonelt salg med digital markedsføring. I programmet vil bedriften få konkrete eksempler på hvordan tenke annerledes for å oppfylle innbyggere, hyttefolket, båtfolk, campingfolk og/eller turisters behov og dermed bli deres fortrukne leverandør.

 

Programmet inneholder:

Digitalt kurs

6 lærerike moduler som du velger selv når du vil se.

Ved å bevisstgjøre og øke kompetansen til kunder på ulike områder avdekker vi behov for endring og potensialet for økt verdiskapning. Vi har kurset over 150 bedrifter de siste par årene innen de fleste næringer. Vi vet at de områdene som vi setter fokus på sikrer tiltak som gir bedriftene verdi.

Aktivtet og markedsplan

I vårt arbeid vil vi sammen med deg og din bedrift utvikle en aktivitet og markedsplan som baserer seg på det vi har bestemt basert på de 6 modulene vi har gjennomgått og ambisjonene som bedriften har. Dette avdekker vi i 1 til 1 samtalene.

1 til 1 samtaler i
3 måneder

Sammen med bedriften har vi 1 til 1 samtaler i 3 måneder som sikrer at bevisstgjøringen som er gjort ved å gjennomgå de 6 modulene sikrer konkrete tiltak.

Vi gir bedriften personlig oppfølging noe som sikrer et faglig og praktisk utbytte av kursprogrammet.

Her går vi fra teori til praksis for å skape resultatene.

Hvem er drømmekunden din

Hvordan finner du kunden

Måle resultater er viktig

Hvilke fysiske og digitale omstillinger trenger du å gjøre

Arrangementer og markeder hva kan det bety for hvem

Tidspress og hvordan prioritere

Samarbeid kan gi deg nye muligheter

Hvordan organisere arbeid mer effektivt

Øk verdiskapning i selskapet

Alt for ofte greier vi ikke å gjøre nødvendig endringer som trengs for at vi skal skape økt verdi i selskapet vårt. Ved å bli del av vårt program får du hjelp til å ta de riktige stegene. 

Start i dag

Det er ofte ikke de store endringene som skal til, men man må ta initiativet til endring. Ved å delta på vårt program vil du få hjelp til å ta de riktige stegene til riktig tid.

Vi har erfaringen og eksemplene

Vi har jobbet med over 150 bedrifter de seneste årene og vi har lært oss at endringer i markedet kommer for de fleste bransjer.  Hva må man gjøre for å følge med og sikre bedriftens vekst diskuterer vi i dette programmet.

Vi skaper en arena for kreative samtaler om samarbeid og ulike andre aktiviteter

Vår erfaring er at mange personer sitter med gode idéer, men man har ikke etablert en arena for å diskutere de. Vi kommer med mange eksempler fra andre steder som vi ser at gjør at personer engasjerer seg.  

Vi jobber for kundens suksess

Fornøyde kunder er det viktigste tegnet på suksess. Det gjelder da å starte en prosess som sikrer at du får nye og lojale kunder.

Hva sier noen av kundene:

"Både kurset og samtalene har gitt oss verktøy og perspektiver som både inspirerer og motiverer! De har en jordnær tilnærming til både salg og markedsføring som er lett å følge opp i en travel hverdag!"


TORSTEIN BARLUND
Mjøsbil AS
«Hjelpen vi har fått har vært veldig bra. Nyli er utrolig imøtekommende, hands on, tar initiativ og er veldig på ballen! Vi får nå markedsbistand og hjelp til å bli satt på kartet i forhold til hytteturister i Gol og i Hallingdal.»


MARTIN KILMARK
Gol IL
«Tusen takk for inspirasjon og oppfølging underveis i kurset og fra oppstart til suksess. Fra vi diskuterte hva vi skulle hete, til hvilke produkter vi skulle selge, til bruk av fysisk og digital tilnærming til kunder.»



KIRSTI OG EINAR
Bygdebørsen
"Ikke standardisert stoff, men basert pa dialog og tilpassing til min situasjon. Kreativ tenkning rundt nye mulighter for profilering og samarbeid. Bra at dere har stort fokus på produkter og konkrete tjenester. Dere inngir tillit og er lette å kommunisere med.
HEGE JACOBSEN
Trojo Orientalske Tepper
"Jeg gikk videre med Nyli AS fordi at de har så kreative løsninger på markedsføringen, og at de er så spot on!"








KJERSTI KLEVEN
Kjersti´s Mat og Vinhus AS
"Nyli AS har hjulpet meg å utvikle og få kontroll på nettsiden, samt være mer målrettet i ulike markedsaktiviteter for å tiltrekke de rette kundene."






ELIN APELAND
Haukeli Hytter og Hus AS
"Nyli AS leverer et konsept som er engasjerende både for den som er nyoppstarta og den som har mange år i bransjen bak seg. De trigger skapertrangen til de som er ferske og gir et lite spark i baken til de som har vært med lenge. Nyli er kunnskapsrike, kreative og framme i skoa! "
KRISTIAN KVALVIK
Sport1 Hitra
"Samarbeidet med Nyli - lokal verdiskapning har fungert veldig bra. Det jeg setter mest pris på er det tillitsforholdet vi har skapt sammen. Hva vi har gjort sammen har gitt gode resultater"





CHARLES ANDRÈ LINDBERG
Skydome AS
Du må ikke fylle inn telefonnummer, men vi kommer raskere i dialog 🙂

Praktiske detaljer om hva bedriften får i programmet

  • 6 moduler for å bevisstgjøre bedriftens egen situasjon. Dette går bedriften igjennom på vår digitale plattform.

  • I etterkant av de 6 modulene starter vi med 1 til 1 samtaler i 3 måneder der vi ser konkret på tiltak for bedriften samt at vi i fellesskap lager en aktivitet og markedsføringsplan for bedriften.

  • Vi ser også på ulike verktøy og verdien de kan ha for bedriften

  • Digital kursportal – tilgang til alle modulene i 1 år

MODULER

MODUL 1:

Hvem er dine kunde- og målgrupper og deres handlemønster

  • Du lærer hvorfor det er viktig å definere drømmekundene for dine ulike produkter og tjenester blant innbyggere, hytte- og båtfolk, camping, bobil og turister
  • Slik at du retter markedsføringen mot riktige kunder, og vet hvordan du skal snakke «deres språk»

MODUL 2:

Hvordan bruke digitale markedsføringskanaler?

  • Du finner ut hvordan og når du skal bruke bilde, tekst og video i markedsføringen og ikke minst hvilke digitale kanaler du bør bruke for å nå dine drømmekunder
  • Slik at du fremstår som en attraktiv og tillitsvekkende leverandør for dine mulige kunder

MODUL 3:

Hvordan kombinere digitale kanaler med tradisjonelt salg

  • Du lærer hvordan og hvorfor du skal kombinere salg gjennom digitale kanaler og tradisjonelt salg 
  • Slik at du kan optimalisere inntrykket du skal skape overfor dine mulige kunder

MODUL 4:

Hvorfor er det viktig å måle resultater og hvordan gjør du det?

  • Du lærer hvor viktig det er å følge med på dine betalte annonser og analysere resultatene
  • Slik at du i større grad kan ta stilling til hva du skal gjøre mer av eller endre

MODUL 5:

Hvordan kan man samarbeide og samhandle

  • Du lærer hva det vil si å etablere samarbeid og skape et kreativt nettverk
  • Slik at du kan skape økte verdier for deg selv og andre

MODUL 6:

Hvilke produkter og tjenester skal ha hvilke markedsføringsaktiviteter?

  • Du lærer å konkretisere markedsføringsaktiviteter basert på dine produkter og tjenester, og sette dette inn i en aktivitet- og markedsføringsplan for hele året
  • Slik at du i større grad har oversikt over når du skal produsere markedsføringsmateriale og når du skal annonsere for å treffe kundens kjøpemønster. Det er viktig å tenke på sesongvariasjoner og de salg og markedsaktiviteter som må gjøres til ulike tider for ulike produkter og tjenester

Takk!
Din henvendelse er mottatt.

Du vil høre fra oss i løpet av kort tid